VepKar :: Texts

Texts

Return to list | edit | delete | Create a new | history | Statistics | ? Help

Käyttiä Arktiekan resursoi luonduo rikkomata

Käyttiä Arktiekan resursoi luonduo rikkomata

Livvi
New written Livvic
Ven’an arktizeh aloveheh kuuluu 28% meijän valdivon kogo mannermualois. Niiölöis mualois ollah enimät neftin da guazun zapuastat, nelläs vuitti muailman neftis da guazus, tiä eläy suuri joukko rahvastu, ollah hyvät transportumahtot. Samal aigua pohjazien mualoin ekosistiemat ollah kebjiembäh rikottavat da vuajitah erinomastu huomivuo. Tiedomiehien paginal on Arktiekan resursoin käyttämine luonduo rikkomata.
Petroskoile konferensieh kerävynnyöt paistih sih nähte, kui effektiivizesti käyttiä Arktiekan zapuastoi luonduo rikkomata, paginal oldih geoekolougii da luonnonkatastroufat.
Ylen tärgei on tutkie, kannattua da säilyttiä luonnon kompleksoi, kui ainavoluaduzii, mugai taustan luonnollizii. Sen ruavon kebjendäy se, ku meil, Karjalan tiedokeskuksel on kaksi laivua — "Ekolog" da "Poseidon", sanoi omassah lehtistöpalvelule Ol’ga Bahmet, Karjalan tiedokeskuksen piälikkö.
Pohjaine meritaival on meijän muan yhtehine transportusistiemu. Ven’al on suurin jiänmurendailaivasto, kuduah kuulutah muailman enämät puolis jiänmurendajis laivois. Ven’a on ainavo valdivo, kudual on atomnoil väil ruadajua jiänmurendajua laivua. Konferensies oldih ezitetty uvvet tehnolougiet laivoin luadimizes, uvvet jiänmurendajat laivat, syväluidajat apparuatat, vien al uidai atomnoi guazunvedäi.
Karjalan tiedomiehet kerrottih konferensies luonnon ekosistiemoin tarkastuksis Kostamuksen, Puanajärven, Kalevalan alovehil, Valgien meren ainavoluaduzien randumualoin tutkimuksis, niilöin luvus Kuolanniemimualgi. Tutkittavannu ollah luonnon sistiemat suurien zavodoin lähevil, tiedomiehet arvostetah, kui äijäl tevolližus vaikuttau luondoh.
Pido on valmistettu Ven’an tiedoakadeemien Arktiekan da Antarktiekan tutkimusnevvoston istundon hantuzis.

Использовать ресурсы Арктики без вреда природе

Russian
Арктическая зона Российской Федерации составляет около 28% территории всей страны, в ней сосредоточены основные запасы нефти и газа, огромный человеческий капитал, транспортные возможности, при этом северные экосистемы отличаются уязвимостью и нуждаются в особом отношении. Как эффективно осваивать Арктику, сводя к минимуму ущерб, обсуждают представители ведущих научных организаций страны.
Очень важно изучать, поддерживать и сохранять природные комплексы, как уникальные, так и фоновые в Арктической зоне. Нам это удается сделать во многом благодаря тому, что у нас есть научный флотдва судна, "Эколог" и "Посейдон", которые крайне востребованы. Что касается функционирования экосистем, необходимо использовать потенциал природных ресурсов, может, не всегда очевидный. Но задача ученых и состоит в том, чтобы найти эти ресурсы и разработать технологии для их эффективного использования, одновременно минимизируя возможные негативные последствия, – подытожила Ольга Бахмет.
Северный морской путьэто единая национальная транспортная система, что особенно важно, лежащая внутри контролируемой нами зоны, – подчеркнул Михаил Ковальчук.
Говоря об освоении Севморпути, он отметил, что в Россиисамый большой ледокольный флот, насчитывающий более 50% всех ледоколов мира. Наша страна единственная имеет атомный ледокольный флот.В частности, карельские ученые ведут наблюдения природных экосистем в заповеднике "Костомукшский", национальных парках "Паанаярви", "Калевальский", изучают уникальные территории побережья Белого моря, в том числе на Кольском полуострове. Исследователи ведут мониторинг состояния природных экосистем вокруг крупных промышленных центров, таких, как Костомукшский ГОК. Что касается водных систем, ученые дают оценку объема биогенной нагрузки на экосистемы водоемов, помогают сохранять популяции редких видов.открылась в Карельском научном центре РАН в рамках выездного заседания Научного совета РАН по изучению Арктики и Антарктики