VepKar :: Texts

Texts

Return to list | edit | delete | Create a new | history | Statistics | ? Help

Краткая Священная исторiя. Riähky, surmu i piäständän vuotandu

Краткая Священная исторiя. Ріäхкӱ, сурму и піäстäндäнъ вуотанду

Ріäхкӱ, сурму и піäстäндäнъ вуотанду.

Эннѐнъ нäгевы̀ä міэлевы̀ä элäія̈, сѐ онъ, имѐгмистӱ, Юмалъ азуй нäгӱмäттӧмäтъ міэлевäтъ элäя̈тъгенқетъ, кудамилъ онъ ними Ангелитъ.
Ӱкси нійсъ пухтагисъ генқилöйсъ эрäгіѐнъ гäнѐнъ валланъ-алъ оліёйнъ генқилöйнъ-кере, эй-рувѐннухъ куундѐлѐмахъ Юмалуа, омуа Азуюа, и сѐндäхъ каймай аннѐтунъ гäнѐлэ пухтагуонъ и озанъ и тули пагаксѐ генкексѐ. Гäндӱ нимитѐтäхъ кегноксѐ.
Кегно рубей пидäмäхъ пагуаміэльдӱ, ётта инѐгмизѐтъ гӱвинъ элетты̀хъ, и, ётта гäвитты̀ä гѐйя̈нъ гӱвä эло-айгу, муанитты гѐйя̈тъ. Гäй муyтты̀хъ мавоксѐ и муанитты̀ Еванъ сӱӧмäхъ сѐнъ пуунъ казваймій, кудамасъ кіэльды̀ сӱввä Юмалъ. Ева пайной сихъ Адаминъ-қи.
Муқа, сӱӧдӱӱ гӱвäнъ и паганъ ты̀эдäмизѐнъ пyyнъ казваймій, энзимäйзѐтъ инѐгмизѐтъ менды̀хъ піäличи Юмаланъ валласъ, піäличи Юмаланъ кäскӱсъ, піäличи Юмаланъ законасъ, ӱхтѐлъ саналъ сануо, ріäхкäвӱтты̀хъ.
Ріäхкäнъ я̈ллѐсъ энзимäйзѐксѐ тули гуйқей и варуанду; сы̀тъ ріäхкӱніэкойлъ тулдыхъ суyрѐтъ руадо-вайватъ, таувитъ и сурму.
Юмалъ кирой мавонъ, аёй Адаминъ и Еванъ руаюсъ ія̈ресъ и муасъ и кайкесъ, мидä казвой гäнѐнъ-піäлъ, отты ія̈ресъ энды̀зѐнъ благословеннянъ, тойзинъ сануо, отты ія̈ресъ энды̀зѐнъ гӱвӱӧнъ.
Кай имѐгмизѐтъ ройтагѐзѐ Адамисъ ріäхкӱніэкасъ и віäритѐтӱсъ, и сѐндäхъ кай ройтагѐзѐ ріäхкӱніэккойнну и кай оллахъ віäритѐтӱтъ.
Ӱхтѐллѐхъ Юмалъ, омуа армуо-мӱӧ, тѐрвäхъ энзимäйзенъ ріäхкäнъ я̈ллесъ, ускалды̀ инѐгмизилэ піäсты̀ä гѐйдӱ муаниттаясъ кегносъ, ріäхкäсъ и кайкисъ вайвойсъ, кудаматъ ріäхкäсъ ройтты̀гѐзѐ. Юмалъ ускалды̀, ётта родіэгѐзѐ найзѐсъ Спуассу, Кудай войттаа мавонъ, сѐ онъ, кегнонъ.
Х

Краткая Священная исторiя. Riähky, surmu i piäständän vuotandu

Livvi
Old written Livvic
Riähky, surmu i piäständän vuotandu.

Ennen nägeviä mieleviä eläjiä, se on, inehmisty, Jumal azui nägymättömät mielevät eläjäthenget, kudamil on nimi Angelit.
Yksi niis puhtahis hengilöis erähien hänen vallan al olijoin hengilöin kere, ei ruvennuh kuundelemah Jumalua, omua Azujua, i sendäh kaimai annetun hänele puhtahuon i ozan i tuli pahakse hengekse. Händy nimitetäh kehnokse.
Kehno rubei pidämäh pahua mieldy, jotta inehmizet hyvin elettih, i, jotta hävittiä heijän hyvä elo-aigu, muanitti heijät. Häi muuttih mavokse i muanitti Evan syömäh sen puun kazvaimii, kudamas kieldi syvvä Jumal. Eva painoi sih Adamin-gi.
Muga, syödyy hyvän i pahan tiedämizen puun kazvaimii, enzimäizet inehmizet mendih piäliči Jumalan vallas, piäliči Jumalan käskys, piäliči Jumalan zakonas, yhtel sanal sanuo, riähkävyttih.
Riähkän jälles enzimäizekse tuli huigei i varuandu; sit riähkyniekoil tuldih suuret ruado-vaivat, tavvit i surmu.
Jumal kiroi mavon, ajoi Adamin i Evan ruajus iäres i muas i kaikes, midä kazvoi hänen piäl, otti iäres endizen blahosloven’n’an, toizin sanuo, otti iäres endizen hyvyön.
Kai inehmizet roitaheze Adamis riähkyniekas i viäritetys, i sendäh kai roitaheze riähkyniekoinnu i kai ollah viäritetyt.
Yhtelleh Jumal, omua armuo myö, terväh enzimäizen riähkän jälles, uskaldi inehmizile piästiä heidy muanittajas kehnos, riähkäs i kaikis vaivois, kudamat riähkäs roittiheze.
Jumal uskaldi, jotta rodieheze naizes Spuassu, Kudai voittaa mavon, se on, kehnon.

Краткая Священная история. Грех, смерть и надежда избавления

Russian
Грех, смерть и надежда избавления.

Прежде видимой разумной твари, то есть человека, Бог сотворил невидимую разумную тварьдухов, которые называются ангелами.
Один из этих светлых духов с некоторыми подчиненными ему духами имел дерзость выйти из послушания всеблагой воли Бога Творца своего и через то лишился дарованного ему света и блаженства и сделался злым духом. Его называют дьяволом.
Дьявол позавидовал блаженству людей и, чтобы лишить их его, употребил хитрость. Он вошел в змея и склонил Еву вкусить запрещенного плода. Ева склонила к тому же Адама.
Таким образом, вкусив плода с древа познания добра и зла, первые люди поступили против воли Божией, против заповеди Божией, против закона Божия, одним словом, согрешили.
Первыми последствиями греха были стыд и страх; потом постигли грешников изнурительные труды, болезни и смерть.
Бог проклял змея, изгнал Адама и Еву из рая и землю с ее произведениями, что она производит, лишил прежнего благословения, то есть прежнего совершенства и довольства.
Все люди происходят от Адама, согрешившего и осужденного, и потому все родятся в состоянии греха и осуждения.
Впрочем, Бог, по милосердию Своему, вскоре после первого греха дал людям надежду избавления от прельстителя дьявола, от греха и от всех бед, которые от греха произошли. Бог обещал, что от жены родится Спаситель, Который победит змея, то есть дьявола.
Х