ВепКар :: Тексты

Тексты

Вернуться к списку | редактировать | удалить | Создать новый | История изменений | Статистика | ? Помощь

”Joučen” kabrastau neftiligoi

”Joučen” kabrastau neftiligoi

карельский: ливвиковское наречие
Новописьменный ливвиковский
Enzimäine Ven’al NE028 Joučen -muodoine neftilijoinkabrastai työttih vezile Karjalan piälinnas.

Se on enzimäine Oniegan laivurakenduszavodal Rosmorport:an tilavuksen mugah kahtes luajittulois. Nämmä neftilijoinkabrastajat ollah enzimäzii Ven’an luajittuloi.


Oniegan laivurakenduszavodan mahtoloi lujendettih Karjalan piämiehen Artur Parfenčikovan da Karjalan halličuksen avul. Sego ruaduo kannatettih tazavallan 100-vuozipäiviä valmistannuh valdivokomiissii, kuduadu johti sih aigah Ven’an turvalližusnevvoston sekretari, nygöine Prezidentan abuniekku Nikolai Patrušev.

Se on ven’an laivu, kudai on luajittu Ven’an zavodal. Hyvittelen kaikkii, ket oldih sit suures ruavos. Ku lienne laivu ozutannou hyvän ruavon, rodieu ližiä tilavustu, uuttu ruadokohtua, se varmistau laitoksen finanduturvalližuttu da andau ližiä veruo tazavallan kehittämizekse, sanoi Karjalan halličuksen premjer-ministru Andrei Sergejev Karjalan piämiehen lehtistöpalvelule.


NE028Joučen -muodozet neftilijoinkabrastajii käytetäh portis, reidoil da randuvezis. Niilöin piätarkoitus on kerätä vezii da vediä iäres vezis uidelijoi ligoidizel’, jygiet polto- da voiainehet.



Laivu voibi ruadua, konzu laijan ulgopuolizen vien temperatuuru on ei alemba nol’a gruadussii. Laivu on 15, 5 metrii pitky da 6 metrii levei. Se rubieu ruadamah Loittozes päivännouzupuoles da kahten hengen laivukundu rodieu kirjutettu Vladivostokan portah.

Paiči neftilijoinkabrastajii Oniegan laivurakenduszavodu Rosmorportan tilavuksen mugah valmistau kolme jiä-kluasan buksiirua. Enne tädä zavodu on luadinuh nelli meriruakoin pyydäjiä laivua: Kapituanu Aleksandrov, Kapituanu Jegorov, Kapituanu Firsov da Aleksandr Sapožnikov.

«Лебедь» очищает от нефтяной грязи

русский
Первый в России нефтемусоросборщик проекта NE028 "Лебедь" спустили на воду в столице Карелии.

Это первое судно на Онежском судостроительно-судоремонтном заводе по заказу Росморпорта из двух, сделанных в России.

Модернизация мощностей предприятия была обеспечены благодаря поддержке Главы Карелии Артура Парфенчикова и регионального Правительства, а также работе государственной комиссии по празднованию 100-летия республики, во главе которой стоял на тот момент Секретарь Совета Безопасности РФ, а ныне Помощник Президента страны, председатель Морской коллегии Николай Патрушев.
- Это российское судно, построенное на российском заводе. Поздравляю причастных с этим знаменательным событием. Если судно зарекомендует себя, это даст дополнительные заказы, рабочие места, обеспечит финансовую безопасность предприятия и стабильное поступление налогов на развитие республики, – отметил Андрей Сергеев.

Суда проекта NE028 предназначены для работы в акватории портов, на рейде и в прибрежной зоне. Основное их назначениесбор с воды и транспортировка плавающего мусора, а также обводненных нефтепродуктов (дизельное, тяжелое топливо и масла).

Судно может работать при температуре забортной воды до 0 градусов. Длина судна составляет 15,5 метров, а ширина – 6 метров.
Оно будет работать на Дальнем Востоке: портом его приписки станет Владивосток. "Лебедь" рассчитан на экипаж из двух человек.
Помимо строительства нефтемусоросборщиков, сегодня ОССЗ выполняет заказ Росморпорта по созданию 3 буксиров ледового класса. А ранее завод построил для группы компаний "Русский краб" четыре краболова: "Капитан Александров", "Капитан Егоров", "Капитан Фирсов" и "Александр Сапожников".