ВепКар :: Тексты

Тексты

Вернуться к списку | редактировать | удалить | Создать новый | История изменений | Статистика | ? Помощь

Краткая Священная исторiя. Iudeit Vavilonas

Краткая Священная исторiя. Iудейтъ Вавилонасъ

Iудейтъ Вавилонасъ.

Вiäрӱ кунинқасъ-муа Израилинъ оли лоппiэтту Ассирiянойлъ муқа, ётта я̈ллèсъ эй-войнухъ уувèссахъ азèттуо. Сууринъ пуоли рагвасту оли вiэтèттӱ кiйни-полонахъ и левитèттӱ монiй муалой-мӱö.
Iудейнъ кунинқасъ-муанъ гäвитты̀ Вавилонанъ кунинкасъ Навуходоносори; Ерусалимъ оли левитèттӱ, кирикко оли полтèтту, сууринъ пуоли рагвасту оли вiэтèттӱ Вавилонахъ. Ӱхтèллèхъ Юмалъ эй-анданухъ гäвитä тäллэ рагвагалэ, кудаманъ родукуннасъ пиды̀ родiэксèгèзè муаилманъ Спуасалэ.
Навуходоносори нäқи паганъ унèнъ, но эй-войнухъ эй-вай элленды̀ä, но и муйстуа сы̀дä унду. Юмалъ саной сèнъ унèнъ Арбуаюнiэкалэ Данiилалэ муқа-қи унèсъ, а гäй мустойтты̀ и арбай кунинқагалэ гäнèнъ паганъ унèнъ, кудай ускалды нелли кунинқастусту, тойнè-тойзèнъ я̈ллèсъ, кудамiэнъ айқуа Юмалъ азèттаа иқäгизèнъ кунинқастуксèнъ. Сèндäхъ Навуходоносори кiйтты ойқiэду Юмалуа и андой суурèнъ валланъ Данiилалэ Вавилонанъ кунинқасъ-муасъ.
Ананей, Азарей и Мисаили, сèнъ Навуходоносоринъ кäскӱсъ, олдыхъ лӱкäттӱ тулизехъ пäччихъ сèнъ-тäхъ, ётта эй кумардèттугèзè кулдайзèлэ валèгъ-юмаланъ кувалэ. Но Юмалъ куммасти пiäсты̀ гейдӱ тèрвèгèксè. Сèндäхъ Навуходоносори уувèссахъ кiйтты̀ ойкiэду Юмалуа и пани Ананiянъ, Азарiянъ и Мисаилинъ пiäликкö-мiэгиксè Iудейнъ рагваганъ-пiäлъ, кудай оли гäнèнъ кунинқасъ-муасъ.
Муқа Iудейтъ, Вавилонасъ олiятъ, пiäсты̀хъ кувiэнъ кумардуксесъ сèнъ муанъ пiä-ускосъ, и сèнъ-пiäлè гӱллäтты̀хъ энзимäйне сèнъ усконъ ома гимо.
Гèйя̈нъ-каутè пақанатъ-қи вäгäзинъ рувèтты̀хъ туннустамахъ ойқiэду Юмалуа.
Данiилалэ Юмалъ, муунъ-вäлисъ, саной, ётта Христосъ тулоо муаилмахъ лопулъ сейччеменкӱмменъ сейччеминъ, тойзинъ сануо, ӱмбäри неллäнъ суанъ ӱгексäнъ-кӱмменèнъ вуодèнъ мендӱӱ, я̈ллèсъ Ерусалиманъ уувèссахъ луаинданъ.
Х

Краткая Священная исторiя. Iudeit Vavilonas

карельский: ливвиковское наречие
Старописьменный ливвиковский
Iudeit Vavilonas.

Viäry kuningasmua Izrailin oli loppiettu Assirijanoil muga, jotta jälles ei voinuh uvvessah azettuo. Suurin puoli rahvastu oli vietetty kiini polonah i levitetty monii mualoi myö.
Iudein kuningasmuan hävitti Vavilonan kuningas Navuhodonosori; Jerusalim oli levitetty, kirikkö oli poltettu, suurin puoli rahvastu oli vietetty Vavilonah. Yhtelleh Jumal ei andanuh hävitä tälle rahvahale, kudaman rodukunnas pidi rodiekseheze muailman Spuasale.
Navuhodonosori nägi pahan unen, no ei voinuh ei vai ellendiä, no i muistua sidä undu. Jumal sanoi sen unen Arbuajuniekale Daniilale mugagi unes, a häi mustoitti i arbai kuningahale hänen pahan unen, kudai uskaldi nelli kuningastustu, toine toizen jälles, kudamien aigua Jumal azettaa igähizen kuningastuksen. Sendäh Navuhodonosori kiitti oigiedu Jumalua i andoi suuren vallan Daniilale Vavilonan kuningasmuas.
Ananei, Azarei i Misaili, sen Navuhodonosorin käskys, oldih lykätty tulizeh päččih sentäh, jotta ei kumardettuheze kuldaizele valehjumalan kuvale. No Jumal kummasti piästi heidy tervehekse. Sendäh Navuhodonosori uvvessah kiitti oigiedu Jumalua i pani Ananijan, Azarijan i Misailin piälikkömiehikse Iudein rahvahan piäl, kudai oli hänen kuningasmuas.
Muga Iudeit, Vavilonas olijat, piästih kuvien kumardukses sen muan piäuskos, i sen piäle hyllättih enzimäine sen uskon oma himo.
Heijän kaute paganatgi vähäzin ruvettih tunnustamah oigiedu Jumalua.
Daniilale Jumal, muun välis, sanoi, jotta Hristos tuloo muailmah lopul seiččemenkymmen seiččemin, toizin sanuo, ymbäri nellän suan yheksänkymmenen vuoden mendyy, jälles Jerusaliman uvvessah luajindan.

Краткая Священная история.

русский
Иудеи в Вавилоне.

Неправедное царство Израильское разрушено Ассирианами так, что уже после не было восстановлено. Большая часть народа была взята в плен и рассеяна по разным странам.
Царство Иудейское было разрушено Навуходоносором, царем Вавилонским; Иерусалим разорен, храм сожжен, большая часть народа отведена в Вавилон. Однако Бог не дал погибнуть этому народу, в котором надлежало родиться Спасителю мира.
Навуходоносор видел страшный сон и не мог не только понять, но и вспомнить его. Бог открыл эту тайну пророку Даниилу также во сне, и он напомнил царю и истолковал страшный сон его, который предвещал четыре царства, одно за другим следующие, в продолжение которых Бог устроит царство вечное. Посему Навуходоносор прославил истинного Бога и дал великую власть Даниилу в царстве Вавилонском.
Анания, Азария и Мисаил, по повелению того же Навуходоносора, брошены были в разожженную печь за то, что не поклонились золотому идолу. Но Бог чудесно сохранил их невредимыми. Посему Навуходоносор вновь прославил истинного Бога и дал Анании, Азарии и Мисаилу начальство над Иудеями, находящимися в царстве его.
Таким образом Иудеи в Вавилоне сохранились от господствовавшего там идолопоклонства, и даже исправились от прежней своей наклонности к идолопоклонству.
Через них мало по малу и язычники начали познавать истинного Бога.
Даниилу Бог открыл между прочим, что Христос явится в мир в конце семидесяти седмин, то есть, спустя около четырех сот девяноста лет, после восстановления Иерусалима.
Х