ВепКар :: Тексты

Тексты

Вернуться к списку | редактировать | удалить | Создать новый | История изменений | Статистика | ? Помощь

Краткая Священная исторiя. Enzimäizien inehmizien hyvä eloaigu

Краткая Священная исторiя. Энзимäйзіѐнъ инѐгмизіѐнъ гӱвä эло-айқу.

Энзимäйзіѐнъ инѐгмизіѐнъ гӱвä эло-айқу.

Энзимäйзѐлэ міэгелэ оли ними Адами, а энзимäйзѐлэ найзѐлэ Ева.
Юмалъ азуй Еванъ кӱлқи-луусь, кудаманъ отты̀ Адамилъ, конзу гäй мақай.
Инѐгмизѐтъ оллахъ азутутъ Юмаланъ кувуа и муодоо-мӱӧ. Юмаланъ кува эй-олэ гибьясъ, сѐндäхъ-куй Юмалъ онъ гибьятойнъ, но генқесъ, пухтагасъ міэлесъ и пӱгäсъ валласъ.
Адами и Ева элѐтты̀хъ Руаюсъ, гӱвäсъ садусъ, кудай оли истутѐтту эй инѐгмизіѐнъ кäзилъ, но сѐнъ валмисты̀ гѐйлэ Юмалъ.
И Руаюнъ, и кайкенъ муанъ, и кай муанъ элäя̈тъ Юмалъ андой инѐгмизіѐнъ валдахъ.
Кайкисъ-парасъ Руаюнъ пуулойсъ оли элäндäнъ пуу. Инѐгмизѐтъ, сӱввесъ сѐнъ пуунъ казваймій, эй-олисъ куолту гибьялъ-ки.
Адамилъ и Евалъ эй-оллухъ гäды̀ä совасъ; сѐндäхъ-куй илмасъ эй-оллухъ ни мидä гибьянъ риккоюа, и сѐндäхъ-кyй гѐйя̈нъ гибьятъ олдыхъ куолѐматтоматъ и пухтагатъ, а сѐндäхъ эй пидäнӱхъ каттуа нійдӱ совалъ.
Инѐгмизѐнъ велку оли ты̀эды̀ä и сувайя Юмалуа, и сы̀тъ эриксѐхъ оли гäнѐнъ оза.
Юмалъ муқа-қи кäски гäнѐлэ руадуа и вардойя Руаюу и кіэльды̀ сӱввä казваймій ӱхтѐсъ вай пуусъ, кудамалъ оли ними: гӱвäнъ и паганъ ты̀эдäмизѐнъ пуу, сѐнъ-кере, ётта, вай куй сӱӧби нійдӱ, сурмалъ куолоо.
Х

Краткая Священная исторiя. Enzimäizien inehmizien hyvä eloaigu

карельский: ливвиковское наречие
Старописьменный ливвиковский
Enzimäizien inehmizien hyvä elo-aigu.

Enzimäizele miehele oli nimi Adami, a enzimäizele naizele Eva.
Jumal azui Evan kylgi-luus, kudaman otti Adamil, konzu häi magai.
Inehmizet ollah azutut Jumalan kuvua i muodoo myö. Jumalan kuva ei ole hibjas, sendäh kui Jumal on hibjatoin, no henges, puhtahas mieles i pyhäs vallas.
Adami i Eva elettih Ruajus, hyväs sadus, kudai oli istutettu ei inehmizien käzil, no sen valmisti heile Jumal.
I Ruajun, i kaiken muan, i kai muan eläjät Jumal andoi inehmizien valdah.
Kaikis paras Ruajun puulois oli eländän puu. Inehmizet, syvves sen puun kazvaimii, ei olis kuoltu hibjal-gi.
Adamil i Eval ei olluh hädiä sovas; sendäh kui ilmas ei olluh ni midä hibjan rikkojua, i sendäh kui heijän hibjat oldih kuolemattomat i puhtahat, a sendäh ei pidänyh kattua niidy soval.
Inehmizen velgu oli tiediä i suvaija Jumalua, i sit erikseh oli hänen oza.
Jumal muga-gi käski hänele ruadua i vardoija Ruajuu i kieldi syvvä kazvaimii yhtes vai puus, kudamal oli nimi: hyvän i pahan tiedämizen puu, sen kere, jotta, vai kui syöbi niidy, surmal kuoloo.

Краткая Священная история. Блаженное состояние первых людей

русский
Блаженное состояние первых людей.

Первому человеку было имя Адам, а первой жене Ева.
Бог сотворил Еву из ребра, которое взял у Адама во время сна.
Люди сотворены по образу и по подобию Божию. Образ Божий не в теле, потому что Бог бестелесен, но в душе, в чистом уме и святой воле.
Адам и Ева жили в Раю, в прекрасном саду, который не человеческими руками насажден был, но приготовлен для них от Бога.
И рай, и всю землю, и все твари земные Бог отдалво власть людям.
Превосходнейшим из древ райских было древо жизни. Люди, питаясь плодами его, не должны были умирать и телом.
Адам и Ева не имели нужды в одежде, потому что в воздухе не было ничего вредного и разрушительного для тела и потому что тела их были нетленны и чисты, а потому и не нужно было покрывать их.
Человек должен был познавать и любить Бога, и в этом наипаче состояло его блаженство.
Бог повелел ему также возделывать и хранить рай и запретил вкушать плод одного только дерева, которое называлось древом познания добра и зла, с тем, что если вкусит его, то смертью умрет.
Х