ВепКар :: Тексты

Тексты

Вернуться к списку | редактировать | удалить | Создать новый | История изменений | Статистика | ? Помощь

Краткая Священная исторiя. Inehmizien rodukundu jälles upotustu i rahvahien algu

Краткая Священная исторiя. Инѐгмизіѐнъ родукунду я̈ллѐсъ употусту и рагвагіѐнъ алқу

Инѐгмизіѐнъ родукунду я̈ллѐсъ употусту и рагвагіѐнъ алқу.

Ноялъ оли колме пойкуа: Симъ, Хамъ и Iафетъ. Гѐйсъ я̈ллѐсъ употусту ройтты̀гѐзѐ кай рагвагатъ, кудаматъ нyқöй элетäхъ муанъ-піäлъ.
Хамъ эй-куннивойттанухъ омуа ижіä и сѐндäхъ каймай гäнѐнъ благословеннянъ. Хамасъ мӱӧстей ройттыгѐзѐ пагатъ рагвагатъ я̈ллѐсъ употусту.
Айянъ мендӱӱ пагатъ рагвагатъ и пагатъ діэлотъ гѐйя̈нъ кескесъ лижеттыхъ. Мени сихсахъ, ётта гейтѐттыхъ куннивойттамахъ Юмалуа, агейттäгӱу Гäндӱ куннивойттамахъ, рувѐттыхъ и унохтамахъ Гäндӱ. Конзу унохтѐлтыхъ ойкқіэду Юмалуа, а ӱхтѐллѐхъ гѐйя̈нъ сӱвäймесъ оли віэ тундо, ётта эй-суа олла Юмалата: силлойнъ рувѐтты̀хъ куннивойттамахъ Юмаланъ-сіясъ пäйвäйсту, куудамуа и муйда луаиттулой-калулой. Сѐ нимитѐтäхъ паганойнъ ускоксѐ и кувіэнъ кумардуксѐксѐ. Ойқіэнъ Юмаланъ ты̀эдо о̀два я̈й вай Симанъ родукуннасъ.
Куй инѐгмизѐтъ ройтты̀гѐзѐ ӱхтѐсъ инѐгмизѐсъ, сѐндäхъ гӱö пайстыхъ ӱхтѐлъ кіэлелъ и олдыхъ ӱхтѐннӱ ровунну. Ӱлбеӱсъ пани гѐйлэ тӱгья̈нъ міэленъ луадіэ суурѐнъ гуонѐгѐнъ тайвагассахъ, ётта меннä гѐйлэ куулужаксѐ. Сѐндäхъ Юмалъ накажій гѐйдӱ сы̀лъ, ётта сѐвойты гѐйя̈нъ кіэлетъ муқа, ётта гӱӧ эй рувѐтту эллендäмäхъ тойнѐ-тосту и лѐвиты̀хъ кайккіэ муаилмуа-мӱӧ. Сы̀дä-мӱӧ ройтты̀гѐзѐ монѐтъ рагвагатъ, пақизіятъ монѐлъ кіэлелъ.
Х

Краткая Священная исторiя. Inehmizien rodukundu jälles upotustu i rahvahien algu

карельский: ливвиковское наречие
Старописьменный ливвиковский
Inehmizien rodukundu jälles upotustu i rahvahien algu.

Nojal oli kolme poigua: Sim, Ham i Iafet. Heis jälles upotustu roittiheze kai rahvahat, kudamat nygöi eletäh muan piäl.
Ham ei kunnivoittanuh omua ižiä i sendäh kaimai hänen blahosloven’n’an. Hamas myöstei roittiheze pahat rahvahat jälles upotustu.
Aijan mendyy pahat rahvahat i pahat dielot heijän keskes ližettih. Meni sih sah, jotta heitettih kunnivoittamah Jumalua, a heittähyy Händy kunnivoittamah, ruvettih i unohtamah Händy. Konzu unohteltih oigiedu Jumalua, a yhtelleh heijän syväimes oli vie tundo, jotta ei sua olla Jumalata: silloin ruvettih kunnivoittamah Jumalan sijas päivästy, kuudamua i muida luajittuloi kaluloi. Se nimitetäh paganoin uskokse i kuvien kumarduksekse. Oigien Jumalan tiedo odva jäi vai Siman rodukunnas.
Kui inehmizet roittiheze yhtes inehmizes, sendäh hyö paistih yhtel kielel i oldih yhtenny rovunnu. Ylbeys pani heile tyhjän mielen luadie suuren huonehen taivahassah, jotta mennä heile kuulužakse. Sendäh Jumal nakažii heidy sil, jotta sevoitti heijän kielet muga, jotta hyö ei ruvettu ellendämäh toine tostu i levittih kaikkie muailmua myö. Sidä myö roittiheze monet rahvahat, pagizijat monel kielel.

Краткая Священная история. Род человеческий после потопа и происхождение народов

русский
Род человеческий после потопа и происхождение народов.

Ной имел трех сыновей: Сима, Хама и Иафета. От них после потопа произошли все люди, которые живут ныне на земле.
Хам был непочтителен к отцу своему и за то лишен его благословения. От Хама вновь произошли злые люди после потопа.
По времени злые люди и злые дела между людьми умножились. Дошло до того, что перестали почитать Бога, а перестав Его почитать, стали совсем забывать Его. Когда же истинного Бога забыли, а между тем оставалось в совести некоторое чувство того, что нельзя быть без Бога: то вздумали почитать за Бога солнце, луну и другие твари. Это называется язычеством и идолопоклонством. Познание истинного Бога едва сохранилось в потомстве Сима.
Происходя от одного человека, люди говорили одним языком, и составляли один род. Гордость внушила им суетное предприятие, построить башню до небес, чтобы прославиться. В наказание за это Бог смешал языки их так, что они перестали разуметь друг друга и рассеял их по всей земле. От этого произошли разные народы, говорящие разными языками.
Х