ВепКар :: Тексты

Тексты

Вернуться к списку | редактировать | удалить | Создать новый | История изменений | Статистика | ? Помощь

Краткая Священная исторiя. Daniilan seiččemin aijat

Краткая Священная исторiя. Данiиланъ сейччеминъ айятъ

Данiиланъ сейччеминъ айятъ.

Кiйру, Персiянъ кунинқасъ, войтты̀ ичелэ Вавилонанъ кунинқасъ-муанъ, и муқа, куй санотты̀хъ Арбуаюнiэкатъ, андой Iудейнъ рагвагалэ валланъ меннä я̈риллèхъ омахъ муахъ и уувèссахъ луадiэ Ерусалиманъ и гäнèсъ Юмаланъ кирикöнъ.
Ерусалимахъ тулдуу Ӏудейтъ iя̈ды̀хъ Персiянъ кунинқагойнъ-алъ; и гèйя̈нъ авуттаесъ луаиттыхъ тойнè Ерусалиманъ кириккö.
Арбуаюнiэкатъ, Аггей и Захарей, кегитèтты̀хъ и вақавутèтты̀хъ гèйдӱ сiйтъ дiэлосъ; а Малахей саной эннèнъ-пäйнъ, ётта сiйтъ самасъ кирикöсъ озутахъ Христосъ.
Конзу Македонанъ Александру гäвитты̀ Персiянъ кунинкасъ-муанъ и азèтты̀ Грекалайзiэнъ кунинқасъ-муанъ; силлойнъ Iудейтъ руветтыхъ энäмбäлъ эннистӱ лäгèнемäхъ Грекалайзiэнъ, Египталайзiэнъ, и я̈лқимäй Римляналайзiэнъ-кере. Пӱгä кирьютусъ оли кiäнèттӱ Грекалайзiэнъ кiэлехъ, кудамалъ пайсты̀хъ сууринъ пуоли рагвасту сы̀лъ айқуа.
Куй Iудейтъ олды̀хъ вäгä-вäқевäтъ, сè гӱö äйю пагутту тирпетты̀хъ лäгимäйзисъ рагвагисъ. Кайккiэ ковиманъ аямизèнъ тирпеттыхъ гӱö Сирiянъ кунинқагасъ, Антiохасъ Епифанасъ, кудай тахтой азеттуа гèйлъ пақанойнъ усконъ кумардèлèмизèнъ, и Ерусалиманъ кирикöсъ сèйзатты̀ валèгъ-юмаланъ куванъ. Маккавейлойнъ перехъ, паппилойнъ родуу, рубей пуолистамахъ ойқiэду ускуо. Гӱö (уувèссахъ) азèтèтты̀хъ Юмаланъ слуужбанъ-пидäминè Юмаланъ законуа-мӱö, вардойтты̀хъ ома муа и ройттыгèзè Ӏyдейнъ пiäликкö-мiэгиксè.
Ӱхтèллèхъ Iудейлè сы̀лъ айқуа айносъ по̀читай пиды̀ варата, ётта-куй пақанатъ мӱöстей эй-отèттасъ гèйя̈нъ-пiäлъ валдуа. Сы̀лъ вайкiэлъ айқуа гӱö вақавутèлты̀хъ иччiэ сы̀лъ тойволъ, ётта тèрвäхъ тулоо ускалдèтту Христосъ. Но äйя̈тъ гèйсъ гайротты̀хъ, тойвоесъ, ётта Гäй тулоо азèттамахъ муаллисту кунинқасъ-муаду, кудамасъ гӱö ройтагèзè (энзимäйзèтъ элäя̈тъ и рувèтахъ) пидäмäхъ вангèмбутту тойзiэнъ-пiäлъ.
Х

Краткая Священная исторiя. Daniilan seiččemin aijat

карельский: ливвиковское наречие
Старописьменный ливвиковский
Daniilan seiččemin aijat.

Kiiru, Persijan kuningas, voitti ičele Vavilonan kuningasmuan, i muga, kui sanottih Arbuajuniekat, andoi Iudein rahvahale vallan mennä järilleh omah muah i uvvessah luadie Jerusaliman i hänes Jumalan kirikön.
Jerusalimah tulduu Iudeit jiädih Persijan kuningahoin al; i heijän avuttajes luajittih toine Jerusaliman kirikkö.
Arbuajuniekat, Aggei i Zaharei, kehitettih i vagavutettih heidy sit dielos; a Malahei sanoi ennen päin, jotta sit samas kirikös ozutah Hristos.
Konzu Makedonan Aleksandru hävitti Persijan kuningasmuan i azetti grekalaizien kuningasmuan; silloin Iudeit ruvettih enämbäl ennisty lähenemäh grekalaizien, jegiptalaizien, i jälgimäi riml’analaizien kere. Pyhä kirjutus oli kiännetty Grekalaizien kieleh, kudamal paistih suurin puoli rahvastu sil aigua.
Kui Iudeit oldih vähävägevät, se hyö äijy pahuttu tirpettih lähimäizis rahvahis. Kaikkie koviman ajamizen tirpettih hyö Sirijan kuningahas, Antiohas Jepifanas, kudai tahtoi azettua heil paganoin uskon kumardelemizen, i Jerusaliman kirikös seizatti valehjumalan kuvan.
Makkaveiloin pereh, pappiloin roduu, rubei puolistamah oigiedu uskuo. Hyö (uvvessah) azetettih Jumalan sluužbanpidämine Jumalan zakonua myö, vardoittih oma mua i roittiheze Iudein piälikkömiehikse.
Yhtelleh Iudeile sil aigua ainos počitai pidi varata, jotta kui paganat myöstei ei otettas heijän piäl valdua. Sil vaigiel aigua hyö vagavuteltih iččie sil toivol, jotta terväh tuloo uskaldettu Hristos. No äijät heis hairottih, toivojes, jotta Häi tuloo azettamah muallistu kuningas-muadu, kudamas hyö roitaheze (enzimäizet eläjät i ruvetah) pidämäh vanhembuttu toizien piäl.

Краткая Священная история. Времена седмин Данииловых

русский
Времена седмин Данииловых.

Кир, царь Персидский, покорил себе Вавилонское царство, и, согласно с пророчествами, дал Иудеям свободу возвратиться в свое отечество и вновь построить Иерусалим и в нем храм Божий.
Возвратясь в Иерусалим, Иудеи оставались в зависимости от царей Персидских; и под покровительством их создали второй храм Иерусалимский.
Пророки Аггей и Захария побуждали и подбадривали их в этом деле; а Малахия предсказал, что в этом самом храме явится Христос.
Когда Александр Македонский разрушил царство Персидское и основал Греческое; тогда Иудеи вошли более прежнего в отношения с Греками, Египтянами, и наконец с Римлянами. Священное Писание переведено на Греческий язык, самый употребительный между народами тех времен.
Будучи малосильными, Иyдеи многое терпели от соседних народов. Самое жестокое гонение претерпели они от Сирийского царя Антиоха Епифана, который хотел было ввести у них языческое богослужение, и в самом храме Иерусалимском поставил идола.
Семейство Маккавеев, священнического рода, восстало на защиту истинной веры. Они восстановили Богослужение по закону Божьему, защитили свое отечество и сделались начальниками Иудеев.
Впрочем Иудеи в те времена почти непрерывно чувствовали себя в опасности нового порабощения язычниками. В этих трудных обстоятельствах, они ободряли себя надеждою, что скоро придет обещанный Христос. Но многие из них ошибались, думая, что Он придет устроить земное царство, в котором они будут господствовать.
Х